SCURT ISTORIC


Localitatea Aghireșu este menționată, în documente, de la începutul secolului al XIII-lea.
Localitatea Aghireșu-Fabrici datează din anul 1903 și a luat ființă în jurul stației de încărcare a cărbunelui de la fostele mine Șorecani, de pe raza comunei Aghireș.
Prima unitate din comuna Aghireș datează de la sfârșitul secolului XIX.
În Aghireșu-Fabrici a fost construită prima clădire școlară în anul 1920 cu  2 săli de clasă, iar în 1948 au fost construite alte 6 săli de clasă,  acestea prezentându-se și astăzi  într-o stare foarte bună.
Clădirea nouă a fost construită în 1971, având 9 săli de clasă , iar în anul școlar 1980-1981, au intrat în funcțiune alte 9 săli de clasă împreună cu un atelier școlar și clădirea grădiniței, cu 4  săli de clasă.
În anul 1971 s-a înființat învățământul seral care a funcționat pînă în 1989, din anul 1984 până în 1989, în unitatea școlară Aghireșu-Fabrici a funcționat învățământul liceal de zi-profil minier.
Din anul școlar 2000-2001 M.E.N. a aprobat reînființarea Liceului Teoretic Aghireșu-Fabrici, cu o clasă profil matematică fizică.
Școala Gimnazială Aghireșu-Fabrici mai are în subordine următoarele unități școlare:
·         Școala Gimnazială Aghireșu, construită în 1923, din anul , clădire ce a fost dărâmată și construită o clădire modernă .
·         Școala Primară Macău construită în 1938
·         Școala Primară Inucu construită în 1938
·         Școala Primară Băgara construită în 1976
·         Școala Primară Leghia construită în 1967
·         Grădinița cu Program Normal Ticu Colonie


MISIUNEA ȘCOLII

·         Îmbunătățirea permanentă a procesului instructiv-educativ
·         Perfecționarea continuă a cadrelor didactice
·         Menținerea și extinderea parteneriatelor cu Olanda
·         Intensificarea relațiilor cu părinții și comunitatea locală
·         Antrenarea școlii în diverse  proiecte  


                                                             VIZIUNEA ȘCOLII



Şcoala Gimnazială Aghireșu-Fabrici  oferă şansa tuturor elevilor de a avea acces la educaţie de calitate urmărind să avem absolvenţi nu numai bine informaţi ci şi tineri ce se vor putea adapta uşor la solicitările sociale, cu un sistem de gândire bine conturat.
 Dezvoltarea personală a fiecărui individ trece prin educaţie şi cultură.